Kipróbáltam a táppénz-kiegészítő szolgáltatást



Végre itt a tavasz! Én már nagyon vártam, hogy reggel egyre korábban legyen világos, és tovább tartson a nappal. Ahogy látom, a környezetemben ez mindenkit jobb kedvre derít. Nem beszélve arról, hogy az emberek vidámabban élik meg a hétköznapokat akkor, ha kinn ragyog a nap és nyílnak a virágok.



Én is jobb kedvű vagyok, hiszen itt a március, leadtam az adóbevallásomat és várom a tavaly befizetett összeg után járó húsz százalék adójóváírást. Ez most különösen jól fog jönni, mivel egészségügyi és családi gondok miatt több hónapot töltöttem táppénzen. Hogy ebben a számunkra nehéz időszakban is pénzünknél legyünk, a Prémiumnak is sokat köszönhetek. Az egészségpénztár táppénz-kiegészítés szolgáltatása a betegség miatti kieső jövedelem pótlására szolgál, adómentesen elszámolható, de a többi egészségpénztári szolgáltatással ellentétben kizárólag a pénztártagot illeti meg, a közeli hozzátartozókat sajnos nem.


Az elején fogalmam sem volt, hogyan kezdjek hozzá az igényléshez, de a folyamat végül nagyon egyszerű volt, csak egy telefon kellett hozzá, és az ügyintéző segített eligazodni a szabályok és kritériumok útvesztőjében.

Mit foglal magába ez a szolgáltatás?


A táppénz a fizetésnek alapvetően az ötven-hatvan százaléka. Ez nem valami sok! Attól még nem lesz kevesebb kiadásom, hogy beteg vagyok. Ha elég pénzt gyűjtöttem az EP számlámra az előző év során, akkor egy nagyon egyszerű igénylőlap leadását követően – ezt a munkáltató tölti ki, jelezve benne, hogy pontosan hány forinttal kaptam kevesebbet – a pénztár átutalja a hiányzó összeget a folyószámlámra. Ha nincs elég pénzem az egészségpénztári számlámon, de tudtam annyit spórolni, hogy egy időre kvázi kölcsön tudok venni a családi kasszából egy kisebb összeget, akkor egy egyszeri bankkártyás befizetéssel az egészségpénztári kártyámra teszem a fizetésem és a táppénz összegének különbözetét, beküldöm a kitöltött igénylőlapot, és a Prémium pár nap múlva már vissza is utalta nekem ezt a pénzt. Ráadásul a bankkártyával való fizetésnek nincs tranzakciós díja. Mindenki nyer. Azt nem is említve, hogy mivel minden befizetett összeg után igénybevehetem a húsz százalék adókedvezményt, így ezzel a befizetéssel már a jövőre is gondoltam.

Ez csak egy szolgáltatás a sok közül, amit a Prémium Egészségpénztár lehetővé tesz a tagjai számára. Az ilyen és ehhez hasonló újítások miatt vagyok tagja a pénztárnak, és ugyanezen okok miatt szoktam a családomnak és ismerőseimnek is folyamatosan ajánlani, hogy ha még nem egészségpénztári tagok, akkor épp itt az ideje, váljanak azzá! A kitartó lobbi hatására egyébként már a szüleim, az anyósomék, és egy kolléganőm is EP tag lett.

Applikációval könnyebb!


Mivel a telefonom mindig nálam van, egészségpénztári ügyintézésre is sokat használom. Nézzük, mit érdemes tudni a Prémium mobilalkalmazásáról!


Egyrészt felhasználói oldalról a menürendszere elég jól áttekinthető. Másrészt képes vagyok a telefonomról egyszerűen ellenőrizni a dokumentumjaimat vagy a biztosításaimat, de a befizetés is pofonegyszerű. Nagyon szeretem az alkalmazás számlafeltöltési funkcióját is! Klassz, hogy a számlákat simán fel tudom tölteni, bárhol is vagyok. Nem kell borítékolni és a postán sorban állni, sem személyesen vacakolni, ami ebben a járványos időszakban igazi áldás. Emellett néhány kattintással egészségügyi vizsgálatokat is igényelhetek, vásárolhatok a webshopban, láthatom az egyenlegemet, de a már felhasznált adókedvezményt is meg tudom nézni. Tulajdonképpen ugyanazokat a funkciókat tudja az app, mint az asztali számítógépen a honlap, csak bárhol, bármikor tudom használni. És ez a lényeg.